Zelfs de beste tekstschrijver heeft wel eens even niet genoeg werk. Dan is het lekker als je regelmatig wat losse klussen krijgt aangeboden. Urenvullers. Heb je tijd en zin, dan ga je lekker direct aan de slag. Staat je hoofd er niet naar, dan reageer je gewoon niet. Even goeie vrienden.

Copytaria levert werk op voor schrijvers, copywriters, (bedrijfs)journalisten, correctoren en redacteuren: professionals in tekst. Om lid te worden van de Copytaria schrijverspool hoef je geen inschrijfgeld te betalen. Wel moet je onze spelregels accepteren.

Werk voor Copytaria is 'no cure, no pay', dat wil zeggen dat de klant bepaalt wat hij wil betalen. Dan zul je zeggen: "Lekker is dat, dan betaalt hij gewoon niks." Wij vermoeden, nee, weten zeker dat dat in de praktijk niet zo uitpakt. Echte ondernemers hebben er een bloedhekel aan om goed geld uit te geven voor rommel. Maar zijn graag bereid een eerlijke prijs te betalen voor een goed product. Je zult zien dat je voor sommige klussen méér krijgt dan je zelf had durven factureren.

Teleurstellingen zijn natuurlijk niet uit te sluiten, maar we vermoeden dat dit vooral in de beginfase zal zijn. Even volhouden, want Copytaria heeft een groot zelfreinigend vermogen, gebaseerd op de marktwerking. Echt gierige klanten krijgen slechte waarderingen en zullen al snel ontdekken dat ze alleen nog maar bediend worden door tekstschrijvers die met weinig genoegen nemen. En dat zijn meestal niet de besten.

Om te voorkomen dat schrijvers voor niks aan de slag gaan, kunnen klanten voor bepaalde klussen een plafondprijs aangeven. Dat is met name interessant als ze een vast budget hebben voor een bepaalde tekst. Denk aan een wervingsbureau dat wekelijks tientallen profieltekstjes van kandidaten laat schrijven. Of een makelaar die al zijn huizenbeschrijvingen wil laten redigeren. Als een klant een dergelijk 'hard plafond' bij de briefing meldt, weet jij als schrijver waar je aan toe bent. Vind je het bedrag te laag, dan laat je de klus over aan collega's die wel voor dat geld aan de slag willen.

NIEUW! Je mag een offerte afgeven. In de praktijk blijken sommige opdrachtgevers huiverig voor het systeem van waardebepaling achteraf. Ze willen de verantwoordelijkheid er gewoon niet bij hebben. Daarom hebben we besloten ze simpelweg de vrije keuze te bieden. Willen ze werken volgens het principe 'Pay what you want'? Alle schrijvers van Copytaria staan tot hun beschikking. Wensen ze een offerte vooraf? Dan regelen ze dat gewoon direct met de schrijver die als eerste de klus accepteert. Ook tussenvormen zijn mogelijk. Dat schrijver en klant bijvoorbeeld een principeprijs afspreken met de mogelijkheid hier een bepaald percentage van af te wijken. Alles kan.

Géén eindeloze offerterondes toegestaan! Wat we zeker níet willen, is dat klanten gaan lopen shoppen en meerdere offertes aanvragen. Bij andere freelance-sites leidt dat tot serieuze prijsdumping. Dat freelancers zwaar onder hun normale tarief gaan werken om maar nieuwe klanten binnen te halen. Daar doen we niet aan mee. Als een klant een offerte eist en er dan met de eerste schrijver niet uit komt, moet hij zijn opdracht maar herplaatsen met vermelding van een plafondprijs. Dan krijgt hij automatisch een schrijver die daar dan kennelijk wél mee kan leven.

Iedereen heeft gelijke kansen bij Copytaria, want alle tekstschrijvers doen anoniem mee. Natuurlijk zijn je echte naam en adresgegevens bij ons bekend, want wij versturen automatisch de rekening in jouw naam. Maar verder hoeft niemand te weten dat je in onze schrijverspool meedraait. Het aardige daarvan is ook dat je puur wordt afgerekend (letterlijk!) op de kwaliteit van je werk in de ogen van de klant. Dat betekent dat een echte beginner een heel aardige boterham kan verdienen, terwijl gevestigde namen zich telkens opnieuw in de praktijk moeten bewijzen. Het enige dat telt, is de kwaliteit van het werk. Mooi toch?

TIP! Laat nieuwe klanten je testen via Copytaria
Je hebt een site, waar - als gevolg van je uitstekende Google ranking - regelmatig potentiële klanten langssurfen. Helaas surfen ze alleen maar langs, want tussen kijken en inschakelen zit een enorme drempel. Waarom bied je ze niet de kans om je uit te testen via Copytaria? Hier kunnen ze je geheel anoniem inschakelen voor een klus, zonder enig risico. Want als jouw tekst ze niet bevalt, hoeven ze niks te betalen. Bevalt hij wel, dan hebben ze er een nieuwe schrijver bij. En jij een nieuwe klant! Het enige wat je hoeft te doen, is een link naar Copytaria op je site zetten. Met natuurlijk een korte uitleg van deze testmethode én vermelding van je Copytaria-naam, zodat ze weten wie ze moeten 'favorieten'.

 

 

 

Login
REGISTREER